مرکز مشاوره بهار
مرکز مشاوره بهار
پنجره ای رو به زندگی

 

درمان زود انزالی مردان


انزال زودرس شايع‌ترين مشكل جنسي مردان است كه تاثيرات عميقي برزندگي زناشويي افراد دارد.
اغلب كساني كه دچار اين مشکل هستند به دلايل مختلف اخلاقي و فرهنگي از مراجعه به روانشناس یا مشاور امتناع مي‌كنند.


مقدمه
اگر بيماري اختلال نعوظ شايع‌ترين بيماري جنسي مردان بالاي 40 سال باشد، قطعا انزال زودرس شايع‌ترين بيماري جنسي مردان زير 40 سال است. حتي برخي از دانشمندان با در نظر گرفتن كل مبتلايان اين بيماري نسبت به كل جمعيت مردان، انزال زودرس را شايع‌ترين بيماري جنسي در كل مردان مي‌دانند.
در بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته كه امكان آمارگيري در اين زمينه وجود دارد، برآورد مي شود30 تا 70 درصد مردان به نوعي در طول عمر خود دچار اين بيماري مي شوند. در ايران آمار دقيقي در اين‌باره وجود ندارد، چرا كه اغلب كساني كه دچار اين بيماري هستند به دلايل مختلف اخلاقي و فرهنگي از مراجعه به پزشك امتناع مي‌كنند. اگرچه همه اين بيماران از يافتن راه‌حلي براي رهايي از شر آن خوشحال مي‌شوند.
مشكل مردها ، درد دل زن‌ها
انزال زودرس عبارت است از انزالي كه زودتر از زمان دلخواه زوجين رخ دهد و باعث نارضايتي يك يا هر دوي آنها شود. يعني حتي اگر زوجه نيز در اغلب نزديكي‌ها احساس كند كه انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و اين حالت باعث نارضايتي او شود، حتي اگر مرد چنين احساسي نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و بايد بررسي شود.
نكته بسيار مهمي كه وجود دارد اين است كه انزال زودرس در بسياري از افراد و در برخي از موارد وجود دارد ولي آن انزال زودرسي بيماري تلقي مي شود كه در بيش از 50 درصد نزديكي‌هاي فرد رخ دهد. يعني مردي دچار بيماري انزال زودرس است و بايد درمان شود كه در بيش از نيمي از موارد نزديكي هاي خود دچار انزال زودرس شود.
نكته بسيار مهمي كه وجود دارد اين است كه انزال زودرس در بسياري از افراد و در برخي از موارد وجود دارد ولي آن انزال زودرسي بيماري تلقي مي شود كه در بيش از 50 درصد نزديكي‌هاي فرد رخ دهد. يعني مردي دچار بيماري انزال زودرس است و بايد درمان شود كه در بيش از نيمي از موارد نزديكي هاي خود دچار انزال زودرس شود.
دلایل زود انزالی
انزال زودرس در اغلب موارد يك مشكل رواني محسوب مي شود و در آن اندام‌هاي تناسلي فرد اصلا دچار اختلال نيستند. در واقع تصور مي‌شود كساني كه دچار انزال زودرس هستند، در اولين تجربيات جنسي خود براي رسيدن به انزال زودتر به دلايل مختلف فرهنگي و گاهي مذهبي تحت استرس بوده اند و همين تصور و ذهنيت اوليه در طول زندگيشان باعث ايجاد انزال زودرس شده است.
البته آنچه مسلم است ، اين است كه زنان معمولا ديرتر از مردان ارضا مي‌شوند و عدم آگاهي زوجين از چگونگي ايجاد تطابق، زمان طولاني ارضا شدن زوجه و زمان كوتاه‌تر زوج، باعث نمود بيشتر و عذاب آورتر اين مشكل مي‌شود. در حالي كه مي‌توان با يك آموزش درست در اين زمينه از احساس نارضايتي زوجين جلوگيري كرد.
مشكلات رواني كه به اشكال مختلف مي‌توانند باعث ايجاد انزال زودرس شوند زيادند. مثلا اضطراب، هيجان و استرس‌هاي رواني كه فرد در زندگي روزمره خود دچار آنها مي شود در بروز بيماري انزال زودرس نقش مهمي ايفا مي‌كنند. معمولا اين هيجانات و استرس‌ها باعث مي‌شوند تا فرد در حين نزديكي توانايي خود را در راحتي و تمركز روي رابطه جنسي از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. يكي ديگر از مسايلي كه از طريق ايجاد مشكل رواني باعث بروز انزال زودرس مي‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسي كه فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث مي‌شود تا به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادري هم مصرف برخي داروها مثل بعضي از داروهاي اعصاب باعث بروز انزال زودرس مي‌شود.
تاخير دلپذير
براي درمان انزال زودرس بايد ابتدا حجب و حياي كاذب را كنار گذاشت و به روانپزشك مراجعه كرد. روانپزشك بر اساس نتايج بررسي‌هاي كه مي‌كند معمولا دو يا هر سه روش درمان اصلي انزال زودرس را تجويز مي‌كند، يعني: سكس درماني، دارو درماني و روان درماني.
روش سكس درماني چهار مرحله دارد. در مرحله اول، فعاليت جنسي شروع شده و به صورت معمول ادامه مي‌يابد. در مرحله دوم، وقتي احساس انزال به فرد دست داد، فعاليت جنسي بايد فورا متوقف شده و بيمار بايد سر‌آلت تناسلي خود را محكم فشار دهد وبراي چند ثانيه نگه دارد تا احساس انزال از بين برود. در مرحله سوم ، بايد براي حدود2 تا 3دقيقه صبر كرد و سپس دوباره به فعاليت جنسي ادامه داد. اين مراحل بايد تا زماني كه دلخواه زوجين باشد، تكرار شود. انجام اين روش به تدريج باعث طولاني شدن زمان انزال در مرد مي‌شود، البته مي توان به جاي فشار دردناك سر آلت براي 2 تا 3 دقيقه رابطه جنسي را قطع كرد و دو مرتبه شروع كرد.
از استمناء به عنوان عاملي براي کنترل فردي مي توان بهره جست. خودتان را تا مرز انزال تحريک کنيد، در همان لحظه همه چيز را متوقف کرده، از اراده خود استفاده کنيد و اجازه ندهيد که انزال صورت پذيرد! مي بايست اين کار را در نهايت توجه و با بگارگيري کل اراده و تمرکز شخصي خود انجام داد. پروسه ي مذکور را چندين مرتبه باید تکرار کرد. به کمک اين تکنيک مي توانيد از "آستانه ي غير قابل کنترل انزال" خود مطلع شويد. زمانيکه از لحظه ي دقيق اين امر اطلاع پيدا مي کنيد، به راحتي در هنگام برقراري رابطه جنسي مي توانيد تشخيص دهيد که چه وقت در حال رسيدن به اين نقطه هستيد؛ پيرو اين مهم به راحتي مي توانيد در لحظه ي مورد نظر از تحريک بيشتر خود دست بکشيد تا انزال صورت نگرفته و مدت زمان بيشتري به ارتباط ادامه دهيد. براي به تعويق انداختن خروج مايع مني در اين زمان، فرد بايد براي چند لحظه بدون حرکت باقي بماند تا حس انزال به طور کلي برطرف گردد، پس از سپري شدن اين زمان، وي مجاز مي شود تا روند نرمال ارتباط را از سرگيرد. به منظور کسب آگاهي بيشتر پيرامون کليه ي متدهاي به تعويق انداختن انزال، به خواندن ادامه دهيد.

فنون و ترفندهاي تعويق انزال
درست لحظه اي که حس انزال به شما دست مي دهد، بايد آلت خود را از واژن خارج نموده و براي چند لحظه فشار جنسي موجود بر روي خودتان را کاهش دهيد. اين امر سبب مي شود تا برانگيختگي قدري افت پيدا کند و راحت تر بتوان به ادامه ارتباط جنسی پرداخت.
يکي ديگر از روش هاي حيرت انگيز، خارج کردن آلت از واژن و فشردن پرينه است. پرينه (يا ميان دو راه) به حدفاصل ميان بيضه و مقعد اطلاق مي شود. در اين قسمت يک نقطه ويژه وجود دارد که اگر با انگشت به آن فشار وارد شود، مي تواند از انزال جلوگيري بعمل آورد. البته شايد قدري طول بکشد تا جاي دقيق آنرا پيدا کنيد، اما زمانيکه متوجه محل دقيق آن بشويد، مي توان به طور شگفت انگيزي انزال را به تعويق انداخت.
شايد اين شيوه تا حدي در به تعويق انداختن انزال به شما کمک کند، اما هيچ گاه به عنوان بهترين گزينه براي عدم خروج مني تلقي نمي شود.
از شدت برانگيختگي فردي در کل مدت سکس آگاه باشيد.
البته منظور ما اين نيست که آنقدر ذهن خودتان را درگير اين مسئله کنيد که به طور کلي دچار وسواس فکري شويد. اگر بيش از اندازه به اين موضوع اهميت بدهيد، مزيت لذت بردن از ارتباط جنسي را از دست خواهيد داد؛ اما گاهگاه مي توانيد به ميزان نعوذ و انگيختگي خود توجه کنيد. با يک تمرين ساده مي توايند کنترل بيشتري بر روي رفتارهاي جنسي خود بدست آوريد. به اين منظور مي توانيد ميزان تحريک فردي خود را به عنوان مثال در يک محدودۀ 1 تا 10 تعريف کنيد. به اين ترتيب که عدد 1 نشانگر پايين ترين ميزان برانگيختگي و عدد 10 بيانگر مرحله ي انزال باشد. پيرو اين شماره گذاري شما هميشه بايد ميزان تحريک فردي خود را روي عددي نگه داريد که پايين تر از مرحله ي غير قابل کنترل باشد. با بکار بستن اين تکنيک ساده هيچ گاه در حين رابطه دچار انزال اجباري نخواهيد شد.
کنترل ماهيچه هاي کجل (ماهيچه هاي پوبوکسيک ،عضله ي عانه اي دنبالچه، ماهيچه هاي جنسی) هيچ اثري بر روي کنترل خروج مني ندارند. تقريباً غير ممکن است که بتوانيد به طور ارادي برروي ماهيچه هاي پوبوکسيک (عضله ي عانه اي دنبالچه) خود کنترل داشته و به هنگام انگيختگي اجازه ندهيد که مني از آن خارج شود. حتي تلاش براي انجان دادن يک چنين کاري هم کل ارتباط جنسي را خراب ميکند.

به جاي فرو کردن آلت در واژن آنرا به سمت کليتوریس بفشاريد
براي تحريک کردن هر چه بيشتر شريک جنسي مي توانيد سر آلت تناسلي را به سمت کليتوریس فشار دهيد. اين مورد خانم را به شدت تحريک مي کند. از جمله مزاياي ديگر آن اين است که چون شما آلت خود را به داخل واژن فرو نمي کنيد، بنابراين مي توانيد مدت زمان بيشتري دوام بياوريد. اجازه دهيد که خانم ضربه هاي آرامي را با استفاده از قضيب بر روي آلت تناسلي خود وارد کند. بسياري از خانم ها از اين کار به عنوان يک پيش نوازي تحريک کننده استقبال خواهند کرد. زمانيکه دخول صورت گرفت به جاي اينکه به سرعت آلت تناسلي خود را داخل و خارج نماييد، بهتر است اجازه دهيد که چند لحظه به همان وضعيت باقي بماند. حساس ترين قسمت آلت تناسلي خانم ها در همان بخش هاي ابتدايي واژن قرار دارد و اگر شما جزء افرادي هستيد که به فروکردن هاي کوتاه بيشتر از عميق گرايش داريد، با اين کار هم مي توانيد لذت بيشتري ببريد و هم مدت زمان ارتباط جنسي را افزايش دهيد.
-
بهترين راه اینست که اول خانم ارگاسم (تحریک) شود ؛ آنوقت ديگر مهم نيست که شما چه مدت مي توانيد دوام بياوريد.
يکي از راههاي جلوگيري از انزال زودرس اين است که به خودتان بگوييد که ابتدا بايد شريک جنسي ام را به ارگاسم برسانم. از آنجايي که خانم ها انرژي جنسي شان مانند آقايون پس از تجربه اولين ارگاسم به سرعت افت پيدا نمي کند، پس از اينکه براي مرتبه ي نخست به رضايت رسيدند، باز هم مي توانند نسبت به ادامه ارتباط جنسي از خود تمايل نشان دهند. با به کار گرفتن اين تکنيک علاوه بر بالا بردن مدت زمان ارتباط، يک مرد عاشق پيشه ي بهتر هم جلوه خواهيد کرد!

مجدداً ارگاسم شويد
اگر دفعه اول انزال صورت بگيرد، مطمئناً مدت زمان رسيدن به انزال دوم طولاني تر خواهد شد. فقط به جاي اينکه پس از اولين مرتبه، يکدفعه به خواب برويد بايد خودتان را بيدار نگه داشته و مرحله دوم را پس از گذشت مدت کوتاهي شروع کنيد. زماني که براي بار اول ارگاسم مي شويد به بوسيدن و نوازش کردن ادامه دهيد تا هم شما و هم همسرتان دوباره به اندازه کافي تحريک شده و آمادگي انجام رابطه جنسي مجدد را پيدا کنيد.
زمانيکه شما رو قرار ميگيريد و لگن شريک جنسي به سمت بالا متمايل مي گردد، فشار زيادي به آلت وارده شده و انزال تسريع مي يابد.
در عوض زمانيکه خانم رو قرار مي گيرد نه تنها بيشترين لذت را مي برد و از هر زوايه که بخواهد حرکات ريتميک را انجام مي دهد بلکه آلت مرد هم فشار کمتري را متحمل مي شود. اين امر در مورد حالت پهلو به پهلو نيز صدق مي کند. بديهي است که اين شيوه کمک بزرگي به دوام بيشتر شما در حين رابطه جنسي قلمداد مي شود.
به طور کلي بر روي لذت بردن تمرکز کنيد نه اينکه چقدر بيشتر مي توانيد ادامه دهيد!
زمانيکه دائماً به ارگاسم فکر کنيد، بي شک زمان فرارسيدن آن را جلو مي اندازيد. در عوض سعي کنيد به احساسي که در کل بدنتان بوجود مي آيد فکر کنيد. ذهن خود را به سمت لذت فيزيکي، بو و يا منظره ي شريکتان و يا هرچيز ديگري که حس خوبي به شما القا مي کند، منحرف کنيد. فقط به اين امر که هر لحظه امکان دارد انزال شويد فکر نکنيد.
حالت هاي مختلف را امتحان کنيد- برخي از حالت ها هستند که مي توانند به شما در تعويق انزال کمک کنند
در همه حال بايد توجه داشته باشيد که صرف مدت زمان بيشتر تنها با اتکا به پيدا کردن راههاي جديد لذت بردن و يا تغيير حالت هاي مختلف ميسر نخواهد شد. بلکه همه چيز بر مي گردد به نگرش و طرز تفکر شما در طول زمان سکس. اگر به اين مطلب که مي توانيد از انزال زودرس خود جلوگيري نماييد خوش بين باشيد، آنوقت کنترل بيشتري بر روي آن پيدا خواهيد کرد.
سعي کنيد مدت زمان پيش نوازي را بالا ببريد. هر چقدر پيش نوازي بيشتر به طول انجامد و ارتباط جنسي روند آرام تري را از آغاز تا اوج در بر داشته باشد، لذت قسمت پاياني نيز دو چندان خواهد شد.
زمانيکه در تخت خواب با شور و اشتياق برخورد ميکنيد و وقتي مدت زمان ارتباط جنسي را به وسيله پيش نوازي افزايش مي دهيد، مي توانيد از منفعت ايجاد صميميت بيشتر نيز بهرمند شويد. آرام و راحت باشيد و توجه خود را بر روي کاري که با هم در حال انجام دادن آن هستيد معطوف کنيد و فقط به سکس فکر نکنيد. هر چقدر از نظر عصبي فشار بيشتري بر روي خود وارد کنيد، استرس و هيجان بيشتري به شما دست مي دهد و اين امر سبب مي شود که انزال سريع تر از زمان معين انجام پذيرد.
با تمرين و تکرار سعي کنيد آستانه انزال را در خودتان معين کنيد و سپس تلاش کنيد تا بر روي کنترل آن اجحاف کامل پيدا کنيد تا بواسطه ي آن قادر شويد مدت زمان رابطه جنسي را افزايش دهيد. سعي کنيد زمانيکه به آستانه انزال نزديک مي شويد کاري کنيد تا برانگيختگي کمتر شود. هميشه خودتان را پايين تر از حدي نگه داريد که انزال اجباري صورت پذيرد. هرگاه که احساس کرديد در حال نزديک شدن به مرحله ي انزال هستيد، حرکت دادن بدن را متوقف کنيد، چند ثانيه به خود فرصت بدهيد تا آرام شويد و زمانيکه تحريک اندکي کمتر شد، مجدداً به کار خود ادامه دهيد.

حالت هايي که کمک مي کند تا مدت زمان بيشتري انزال را به تعویق بیاندازید .
ابتدا حالت کلاسيک مرد بالا، بدن به بدن، در جهت درازکش به صورت افقي : به آرامي آلت را فرو کنيد. با فشارهاي کوتاه شروع کنيد تا مطمئن شويد براي چه مدت زماني مي توانيد در اين وضعيت دوام بياوريد. زمانيکه خانم پاهاي خود را بالا مي برد و فشارهاي شما عميق تر مي شود، ميزان برانگيختگي آلت چندين برابر افزايش پيدا کرده و تحريک به حداکثر ميزان خود مي رسد. در اين حالت احتمال انزال زياد مي شود.
البته هر موقع که بخواهيد مي توانيد آلت را از واژن خارج نموده و کمي صبر کنيد تا از آستانه انزال دور شويد. اين کار به شما در دوام آوردن بيشتر کمک مي کند.
يکي ديگر از موقعيت هاي جنسي که مي تواند به شما کمک کند که ديرتر انزال شويد اين است که بنشينيد و خانم روي شما باشد. او سرعت حرکات را کنترل مي کند، بنابراين مي توانيد از او بخواهيد که بسته به طاقت و تحمل شما اين کار را آرامتر و يا تندتر انجام دهد!
يکي ديگر از موقعيت هاي کلاسيک که مي تواند به شما کمک کند تا مدت زمان بيشتري در حالت نعوظ باقي بمانيد، همان شيوه اي است که به اصطلاح جنس مونث سوار بر مذکر است. براي اجراي اين تکنيک آقا طاق باز بر روي تخت دراز مي کشد و خانم در حالتيکه صورتش به طرف همسرش مي باشد، خود را بر روي آلت وي رها مي کند. خانم مي تواند ميزان فرو رفتن ها را کنترل کند و سرعت و ريتم آنرا به دلخواه تغيير دهد. موقعيت مذکور يک حالت کاملاً راحت و ايده آل براي آقايون مي باشد چراکه در آن فشار کمتري به آلت وارد مي شود. معمولاً يکي از بهترين انتخاب ها براي زمانيکه تصور مي کنيد مي بايست مدت زمان بيشتري را براي رابطه ي جنسي خود قائل شويد، همين مورد است.
به خاطر داشته باشيد که هرچقدر حالت هر دو طرف در اين موقعيت افقي تر باشد و به طور کامل دراز کشيده باشند، فرو رفتن از حالت بالا - پايين در آمده و به سمت عقب - جلو پيش مي رود که اين امر هم به نوبه ي خود در به تعويق انداختن انزال نقش مهمي را ايفا مي کند.
سکس پهلو به پهلو نيز يکي ديگر از راههاي است که مي توانيد به کمک آن تاخیر انزال بدست آورید. از اين حالت هم مي توانيد در دو موقعيت مختلف: 1-زمانيکه او صورتش به سمت شماست و يا 2- هنگاميکه پشتش را به شما کرده است، انجام دهید. در هر دو حالت فشار کمتري به آلت وارد مي شود.
به هر حال نکته اي که در همه ي حالت ها بايد همواره در ذهن داشته باشيد اين است که عجله نکنيد. هر چقدر بخواهيد کارها را سريع تر انجام دهيد و بيشتر عجله کنيد، انزال هم سريع تر صورت مي پذيرد. بايد همه چيز را آرام کنيد، خودتان را کاملاً راحت نگه داريد و حرکات ريتميک را به آرامي، بدون عجله و شتابزدگي و بصورت نرم و يکنواخت انجام دهيد. اگر توانايي انجام يک چنين کاري را پيدا کنيد، آنوقت همسرتان از کنترلي که شما بر روي انزال و ارگاسم خود داريد لذت خواهد برد.
انواع مختلفي از قرص ها، شربت ها، اسپري ها، و ساير داروهاي جنسي وجود دارند که اميد انزال ديررس را به شما نويد مي دهند، ولي در کمال ناراحتي بايد گفت که هيچ يک از آنها موثر نيستند. حتي در برخي موارد مشاهده شده است که بخشي از اين داروها موجب مي شوند که آلت آنقدر بي حس شود که فرد بطور کلي در طول رابطه ي جنسي هيچ چيزي احساس نمي کند و بالطبع لذتي هم نمي برد.
با بکارگيري فنون فوق الذکر و ساير تکنيک هايي که در ذيل به آنها اشاره خواهيم کرد، يقين داشته باشيد که هم قدرت بيشتري در خود احساس مي کنيد و هم مي توانيد کنترل شخصي خود را ارتقا داده و مدت زمان بيشتري در تخت دوام بياوريد.
بايد بدانيد که چه موقع مي بايست از حرکات ريتميک دست بکشيد.
وقتي متوجه شديد که در حال نزديک شدن به آستانه انزال هستيد و احساس کرديد که اگر بيش از آن ادامه دهيد اين امکان وجود دارد که کنترل امور از دستتان خارج شود، بايد انجام حرکات ريتميک را متوقف سازيد. اگر مي بينيد که تنها متوقف نمودن حرکات به شما کمک نمي کند، مي توانيد آلت را به طور کامل از واژن خارج نماييد.

تنفس خود را کنترل کنيد نفس عميق بکشيد.
اين امر ميزان برانگيختگي شما را کاهش داده و هيجان را کنترل شده مي کند و مجدداً کنترل امور را به دست شما مي سپارد.
از کاندوم استفاده کنيد.
ممکن است با يک بار امتحان به اين نتيجه برسيد که مي توانيد با استفاده از آن مدت زمان سکس را افزايش دهيد. البته اين امر در مورد همه ي مردها صدق نمي کند. ضمناً به طور حتم از کاندوم هاي معمولي استفاده کنيد نه کاندوم هايي که آغشته به لوسيون هاي بي حس کننده هستند.
به تحريک کردن شريکتان فکر کنيد نه خودتان
شما هر چقدر بيشتر به شريکتان لذت بدهيد، خودتان هم بيشتر لذت خواهيد برد و هر چقدر او را بيشتر تحريک کنيد خودتان هم بيشتر تحريک مي شويد. بنابراين زمانيکه احساس مي کنيد کنترل اوضاع قدري برايتان دشوار مي شود، از فرو کردن آلت خودداري نموده، آن را بيرون بکشيد و با استفاده از دست و يا دهان خود همسرتان را تحريک بيشتري کرده و او را به ارگاسم برسانيد. پس از اينکار استرس فکري شما کاهش پيدا کرده و مجدداً مي توانيد ادامه دهید.
نحوه انجام حرکات ريتميک را تغيير دهيد.
به جاي انجام حرکات عقب - جلو از حرکات دوار [با کمک عضلات باسن] استفاده کنيد. با اين روش تحريک و فشار کمتري بر روي آلت وارد مي گردد.
اگر شريک جنسي شما در بالا قرار داشته باشد، فشار وارد بر آلت کمتر شده، ميزان برانگيختگي کاهش مي يابد و شما کنترل بيشتري بر روي انزال خواهيد داشت.
يک حقه مرموز
خيلي ساده نوک زبان خود را به سقف دهان (در نقطه ي پشتي دندان هاي رديف بالا) بفشاريد.
متمرکز و قابل کنترل باقي بمانيد
ذهن خود را بر روي کنترل امور متمرکز نماييد. به خودتان اجازه ندهيد کارهايي را که در آنها شک و ترديد داريد، انجام دهد. نيمي از جدال براي کنترل انزال زودرس بکارگيري صحيح يک الگوي فکري سودمند است. بايد به خودتان بقبولانيد که درست زمانيکه همه چيز به سرعت به جلو پيش مي رود، شما مي توانيد از انزال جلوگيري نماييد......
پرينه را بفشاريد
يا از همسرتان تقاضا کنيد تا اين کار را برايتان انجام دهد. زمانيکه احساس کرديد در حال نزديک شدن به مرحله ي انزال هستيد، با انگشت محل مورد نظر در پرينه (ميان دو راه) را بفشاريد. اگر محل دقيق آنرا پيدا کنيد به راحتي مي توانيد از انزال زودرس جلوگيري بعمل آوريد.


دارو درمانی
براي درمان انزال زودرس به روش دارو درماني، از داروهاي زيادي مي‌توان استفاده كرد كه رايجترين آنها انواعي از ضدافسردگي‌ها به نام مهاركننده‌هاي اختصاصي بازجذب سروتونين مثل سرترالين، فلوكستين و پاروكستين هستند. البته اين داروها از طرف اداره نظارت غذا و داروي آمريكا براي درمان انزال زودرس تاييد نشده اند. معمولا يك قرص با دوز كم چند ساعت قبل از نزديكي به خوبي مي‌تواند زمان انزال را به مقدار قابل‌ملاحظه‌اي افزايش دهد.
البته بايد در نظر داشته باشيد كه هر يك از اين داروها مي‌توانند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشند. عوارضي مثل اختلالات خواب، مشكلات قلبي و غيره كه هر يك به تنهايي ايجاب مي‌كند تا اين داروها را تحت نظر پزشك مصرف شود. يكي ديگر از روش‌هاي دارودرماني كه مي تواند در درمان انزال زودرس مفيد باشد، ماليدن ژل يا كرم ليدوكائين روي آلت تناسلي مذكر است كه از طريق كاهش احساس آلت تناسلي، باعث طولاني شدن زمان انزال مي‌شود. اين روش با قطع مصرف ليدوكائين، تاثير خود را از دست مي‌دهد. در روان درماني، خصوصا در كساني كه به سكس درماني و دارودرماني پاسخ مناسبي نمي‌دهند، مشكل زمينه‌اي رواني فرد از طريق صحبت كردن و مشاوره بر طرف مي‌شود. اين روش هم بايد توسط يك متخصص انجام شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهار مي باشد.